Generale repetitie - Reisverslag uit Siddeburen, Nederland van Backpackenvoorbeginners - WaarBenJij.nu Generale repetitie - Reisverslag uit Siddeburen, Nederland van Backpackenvoorbeginners - WaarBenJij.nu

Generale repetitie

Door: Dorien

12 September 2015 | Nederland, Siddeburen

Hallo iedereen,

Dit weekend was onze generale repetitie. Erachter komen hoe het is om te wandelen met onze (nieuwe) wandelschoenen, de laatste dingetjes regelen en kijken hoe het is om met z'n vieren te zijn. Het mogelijk niet slagen van onze repetitie doet de plannen trouwens niet veranderen, want naar Azië gaan we sowieso! Dit weekend in Siddeburen in het warme ouderlijk nest van Tessa is natuurlijk wel een goed excuus om nog even van de laatste beetjes luxe en Nederlands voedsel te genieten:)

Ons testrondje: een rondje om het Schildmeer (13km). Het beginpunt van onze wandeling was bij de oma van Tessa, die dit rondje vaker had gelopen en daar ongeveer anderhalf tot twee uur over deed, zonder veel moeite. Pavien was zo toegewijd (lees idioot) om haar complete en gevulde backpack mee te nemen tijdens de wandeling, maar uiteindelijk bleek zij aan het einde nog het meest fit van ons allemaal;)
Bijna op de helft van het rondje hadden we het briljante idee om van de gebaande paden af te gaan en "een stuk af te snijden". Na een kwartier te hebben gewandeld konden we niet verder door een 'verboden toegang' bord. Dus besloten we met z'n allen over het schrikdraad te stappen en dwars door een groep enorme koeien te wandelen. Top idee dus!;) Onderweg leerde Tessa van Elsa nog even wat Chinees breien is. Mocht je weten wat het is, zie de foto, het was hilarisch. Geen flauw idee waar we het over hebben, Elsa leert het je wel;) Na het ontwijken van vele koeienvlaais waren we naar een halfuur omlopen weer op het gewone pad.
Na een korte rekensom met de info van de oma van Tessa zouden wij dus 2 - 2,5 uur moeten doen over het rondje. Na 3,5 uur waren we weer terug. Waar ging het mis? We hebben geen idee. Het is dus maar goed dat we 2 maanden hebben in Azië, anders zouden we misschien niet eens iets anders dan de binnenkant van het vliegveld zien.

Ons grote avontuur komt dichterbij! Of we er klaar voor zijn is maar de vraag, maar zin in de reis hebben we zeker! We hopen dat jullie onze verhalen met net zoveel plezier zullen lezen als dat wij hopelijk hebben met het beleven ervan:)

Liefs,
Dorien, Pavien, Tessa en Elsa

• 13 September 2015 - 16:23

Eelco:

Ah joh, voorbereiding is ook maar zoiets. Toen wij de Camino gingen lopen heb ik een week voor tijd voor het eerst 5km gewandeld op mijn nieuwe schoenen. Ging prima daarna ;)

• 13 September 2015 - 22:58

Trees:

Lieve meiden, 27 september komt idd snel dichterbij, nog 2 weekjes en dan is het zover! Leuk en spannend, ook voor het thuisfront. Lesje Schildmeer: niet teveel van de gebaande wegen afwijken:)! Is ook beter voor moeders rust. Liefs en ik hoop dat jullie enorm gaan genieten, beleven en zien!

• 14 September 2015 - 18:15

Yvette:

Een slechte generale is een goede uitvoering!! Het komt vast helemaal goed in Azie, daar heb je in ieder geval de prachtige en andere omgeving mee! Ik blijf mooi op de hoogte via jullie blog! Have fun!

• 14 September 2015 - 22:25

Jopie:

Girlpower, zet hem op. Dit gaat jullie lukken, vallen, opstaan, huilen lachen en nog veel meer.

• 22 September 2015 - 21:25

Mieke:

Dit was inderdaad een goeie generale,
    Maw houd je aan de weginstructies en blijf genieten zonder koeien drollen en dan misschien weet ik met wat voor drollen.

Een hele mooie en gezellige reis met zijn viertjes. Met veel communiceren wordt het een super ervaring.
    Lieve groet Mieke

• 24 September 2015 - 22:20

Brigitte:

Hallo dames, ik vond het erg gezellig dat jullie er waren. En jullie kunnen ook gewoon de bus nemen als het wandelen tegen valt :-)

• 28 September 2015 - 16:37

Ton Roskam:

Dag dames,

we houden jullie in de gaten.

liefs Oop en Oma